onsdag 24. desember 2008

GOD Jul!

Da er julekvelden her. Dagen er vemodig vakker. Jeg kan ikke huske at det har vært så fint vær på juleaften på mange år. Skikkelig vinterlig og ikke for kaldt, men beinkaldt på Vingnes og Lillehammer, naturligvis. Slik skal det være. Det lar seg høre:-P

Broder'n er i kirka her på Brøttum. Så er det en av oss i slekta som har vært der etter tusenårskiftet. Det er samme kirke som min farfar ble døpt og konfirmert i, og som mine oldeforeldre helt sikkert ble gift og gravlagt i, også.

Jeg må derimot komme meg i dusjen snart og få skrubbet kulene. Presangene er åpnet. Det er slik for oss som ruuuuuuuler både i hjemmet og over fjernkontrollen. Vi gjør som vi vil!

Det tyder på at jeg har for god råd. Fra mine fettere har jeg fått noe jeg allerede hadde fra før, men det er ingen katastrofe. Både Little Miss Sunshine, som jeg først fikk i julepresang i fjor av småFaen, den får jeg dele med slekta på prærien i Brøttum. Joe Zawinuls siste CD, 75th, den måtte jeg bare kjøpe over iTunes. Det er noe eget med selve CD-boksen i labben. Mange bilder og mye annet som ikke er like stas, når det er langet over på nett. Så alt i alt er årets julegavefangst helt prima - og en takk til alle, også her.

Årets uflaksmoment er i år, som i alle år, Flax-loddet fra de gamle. Det gikk i null og bekerfter nok en gang at gullhårene i bakenden ble tatt ved fødselen. Dog ikke stusset i stussen,altså!

Jaja. Da får det bli et par sigger i solnedgang før kulene får en omgang... GOD JUL!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Dietmar sa...

Trist aa lese at du hadde dvden allerede. Haaper de oppe paa Bröttum ikke har sett filmen?
Nester aar blir det Kaffee "exquesito". God Jul og godt nytt aar! Tusen takk for alle julegavene. Gutten ble begeistret. Bildene fra Hamburg var kjempefinne! Sapavarat har faatt sjokoladen.Jeggeleder meg paa Horrorfilmen, har ikke sett den för! Forsökte aa ringe i 3 timer til Björn uten suksess....Hils alle.

Dietmar sa...

Tusen takk for alle presangene!!!
Trist aa lese at du hadde little miss sunshine allerede. 2009 faar du kaffee;-) Forsökte aa ringe til Björn i 3 timer men det var opptatt hele tiden. Hils alle og vi snakkes.

Unknown sa...

Ingen fare med at jeg hadde filmen fra før, når det tross alt er en så fabelaktig god og morsom film. Jeg ble slett ikke skuffet, men jeg er vel litt bekymret over at det var andre gang at jeg fikk filmen i presang. Noe sier meg at det ligger mer mellom linjene og fenomenet dysfunksjonelle familier:-D
Telefon til Bjørn & Co blir vanskelig, så lenge de ikke får skiftet modemet, men dette løser seg nok snart. Da kan dere skravlebøttene snakke i vei - forutsatt at det er du som ringer og at dette er gratis:-"
Til uken blir det antakelig til at jeg reiser til Sverige. Det skal ryddes ut, flyttes nordover og få ting på plass i løpet av januar.
Hyggelig at dere likte presangene. Jeg syntes selv at bildet med Jannik og Simon var så godt at jeg lagde kopier til svenskene (hva skal jeg kalle dem snart...), Hamburg og dere.
Also, bis bald!