tirsdag 3. mars 2009

Harriet vant over NRK

lisensnei Aftenposten melder på nett i dag at en kvinne som ikke hadde dekoder, men kun ville se DVD-filmer, hun slipper å betale NRK-lisens.

Endelig har noen tatt til vettet! Dette var en vending jeg tenkte på for fire år siden, da det brygget opp til at bakkenettet skulle settes i gang. Da diskuterte jeg med min daværende husvert, og mente at vi som prinsipielt er imot slike tvangsavgifter, vi må da få rett til å bli vår egen kino-sjef etter dette. ‘

Lenge skulle det se ut som om saken ville ende med tvang, men nå har altså NRK tatt til vettet. Det er direkte urimelig for alle som ikke har tilknytning til noe digital-TV - enten dette er parabol eller bakkesendt - at de skal betale full lisens. J

eg har forståelse for at NRK-lisensen var en apparatavgift, så lenge alle apparater kunne ta inn signalene. Nå er en hver TV uten dekoder å betrakte som en PC-skjerm. De er ikke avgiftsbelagt. Også det et gode, slik jeg ser det.

Med dette harNRK heldigvis utvist vett og forstand. La det gå sport i dette – for framtida! Ingen avgifter på andre skjermer enn de som frivillig tar inn TV-signaler med dekoder via det digitalt bakkenett!

Kilde: Harriet vant over NRK

Ingen kommentarer: