mandag 28. juni 2010

Lever fortsatt...

Kanskje litt drøyt med en slik påstand, på en dag da nasjonen flagger på halv stang - etter at fire soldater ble drept i Faryab i Afghanistan i gå?. Men sånn er det nå med krig at det handler om å drepe mennesker, som et klokt menneske sa i en dokumentar om den tyske okkupasjonen av Norge 1940-45. 
Mitt poeng er uansett at overgangen fra et eget domene og tilbake til Blogger gikk knirkefritt. Det var jeg slett ikke sikker på. Nå har jeg for den del parkert meg mer tilrette på andre nettsteder, med blogg og slikt. Likevel klorer jeg litt i denne også. Bare sånn for å henge med i svingene. Noen større frekvens antar jeg ikke at det blir.
For tiden glimrer det til med en fremragende sommer her i dalstrøka innafor. Jeg har fått plantet på taket, på den parsellen som følger leiligheten. Ingen overdådig utplanting. Kun noen busker for at det ikke skal grine alt for mye mellom de frodige endene på taket. Det er dessverre rundt meg at det ikke er solgt/utleid, slik at det blir liv i kassene. Sånn sett er mitt mye emr synlig enn de hengende hagene på nord- og sørsiden.
Det er et makeløst syn der oppe. Ikke noe som stenger for utsikten i alle himmelretninger. Derfor kan det bli ganske luftig, vel luftig - til tider. Jeg er imidlertid lite opptatt av å bli brun, all den tid jeg slett ikke blir brun i det hele tatt, kun veldig portvinsrød - før det skaller av igjen. Ja, som en gjennomsnitt engelskmann på tur i syden...
Vel, nå har jeg lasta opp det bildet jeg for tiden pryder Facebook-profilen min med, også. Så får det bli med dette - innen jeg iler sakte opp på taket igjen!

Ingen kommentarer: